La data de 6 martie 2024, școala noastră a fost martora unui eveniment deosebit: spectacolul de teatru intitulat „Shadow”, organizat în cadrul proiectului „Artă pentru Incluziune”. Scopul principal al acestui eveniment a fost transmiterea unui mesaj puternic, cu privire la îmbunătățirea procesului de integrare a copiilor cu nevoi speciale în societate și în sistemul de învățământ de masă. O echipă formată din 70 de elevi din clasele primare, alături de cadre didactice, s-au implicat activ în acest proiect coordonat de Fundația The Story of Autism. Acest parteneriat a adus împreună pasiunea pentru artă și angajamentul pentru incluziune socială.
Proiectul „Artă pentru Incluziune” reprezintă o inițiativă deosebită, care vizează promovarea integrării sociale a copiilor cu nevoi speciale prin intermediul artei. Spectacolul „Shadow” a fost o piesă de teatru interactivă, în care elevii școlii noastre au interpretat diverse roluri, sub îndrumarea și bagheta magică a actorilor implicați în proiect. Printre personajele cheie ale piesei se numără: învățătorul, colegii de clasă, elevul cu cerințe educaționale speciale și mama acestuia. Prin tema prezentată s-a urmărit nu doar sensibilizarea participanților cu privire la dificultățile întâmpinate de acești copii, ci și conștientizarea cadrelor didactice și a părinților cu privire la rolul crucial pe care îl au în procesul de integrare socială și în învățământul de masă a copiilor cu nevoi speciale.
Activitatea a avut un impact semnificativ asupra acceptării, conștientizării, dezvoltării abilităților de comunicare și relaționare a colegilor de clasă cu acești copii care au nevoie de o atenție mai specială. Prin intermediul interpretării diferitelor roluri, elevii au înțeles mai bine necesitatea acordării sprijinului cuvenit, să fii empatic cu cel de lângă tine, să fii altruist, precum și beneficiile integrării acestor copii în grupul clasei și formării echipelor de lucru pentru a putea participa la procesul de incluziune școlară.